اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ناكامي‌هاي ستاره تكرار شد / ترديد در المپيكي شدن كاراته قم

تكرار ناكامي‌هاي ستاره كاراته قم اهالي اين رشته را نسبت به موفقيت اين چهره پرافتخار در كسب نخستين سهميه بازي‌هاي المپيك مردد كرده است.

ناكامي‌هاي ستاره تكرار شد / ترديد در المپيكي شدن كاراته قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ستاره درخشان کاراته استان قم در میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی، بازی‌های آسیایی و دیگر تورنمنت‌های معتبر داخلی و برون‌مرزی این رشته بدون شک امیر مهدی‌زاده بوده که از تمامی این رقابت‌ها موفق به کسب مدال شده است.

مهدی‌زاده بعد از حضور در نخستین اردوی سال 1398 تیم ملی کاراته بزرگسالان در آکادمی ملی المپیک، همراه با سایر ملی‌پوشان برای حضور در مرحله سوم رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان به میزبانی کشور مراکش راهی قاره آفریقا شد اما نتوانست از این رقابت‌ها با دست پر به ایران بازگردد.

این در حالی است که مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان در مراکش روز اول اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد و امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت، وزنی که مهدی‌زاده از آن دو طلا و یک برنز جهان، دو طلا و یک برنز آسیا، دو طلا و نقره بازی‌های آسیایی و چندین مدال ارزشمند دیگر در کارنامه دارد.

امیر مهدی‌زاده که سال 1397 در اکثر رقابت‌های برون‌مرزی 2018 و همچنین در شروع سال 2019 با ناکامی در چندین میدان معتبر بین‌المللی مواجه شد و از نگاه کارشناسان این رشته مدال‌آور سالی کابوس‌وار را سپری کرد، امیدوارانه برای جبران نتایج ضعیف ماه‌های اخیر خود به مراکش رفت اما دست خالی بازگشت.

پرافتخارترین کاراته‌کای ایرانی در پیکارهای جهانی این رشته پس از استراحت در دور نخست مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان مراکش، در مرحله دوم رو در روی یکی از مدعیان قهرمانی این وزن یعنی سوهی تویاما از کشور ژاپن قرار گرفت اما پس از تساوی یک بر یک با قانون سنشو نتیجه را واگذار کرد و از راهیابی به مرحله بعد مسابقات بازماند.

مهدی‌زاده که تنها کاراته‌کای قمی دارای شانس کسب نخستین سهمیه بازی‌های المپیک به شمار می‌رود، با قبول ناکامی در این مرحله از پیکارهای لیگ جهانی کاراته‌وان علاقمندان به این رشته را برای راهیابی به مهمترین رویداد ورزشی جهان در سال 2020 یعنی مسابقات المپیک توکیو دچار تردید کرد.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول